موسسه آموزش عالی علا الدوله سمنانی

 

 

 
 

درباره موسسه

این مؤسسه تحت قانون تأسیس مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه های غیر دولتی در سال 1385 به همت 7 نفر از اساتید با تجربه دانشگاههای کشور در سه رش مهندسی عمران فعالیت خود را آغاز نمود. دو سال بعد مؤسسه مجوز فعالیت در زمینه مهندسی معماری و در سال 94 مجوز رشته مهندسی صنایع  در مقطع کارشناسی پیوسته را نیز کسب نمود. فعالیت مؤسسه در مقاطع مختلف تحصیلی در زمینه های مهندسی عمران، مهندسی معماری و مهندسی صنایع  متمرکز بوده و ادامه دارد. 
در حال حاضر مؤسسه در سال تحصیلی 94-93 در مقاطع زیر در زمینه های یاد شده فعالیت می نماید.

کارشناسی ارشد

 مهندسی عمران - سازه

 مهندسی عمران- مدیریت ساخت

 مهندسی عمران  راه و ترابری

 مهندسی عمران  مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی

 مهندسی عمران - زلزله

 مهندسی عمران - ژئوتکنیک (مکانیک خاک و پی)

مهندسی عمران  مدیریت منابع آب

مهندسی عمران  حمل و نقل

 مهندسی معماری

 مدیریت پروژه و ساخت

کارشناسی پیوسته 

  مهندسی معماری داخلی

   مهندسی عمران  عمران

     مهندسی معماری

   مهندسی عمران - نقشه برداری

   مهندسی مدیریت پروژه

  مهندسی صنایع

  مهندسی شهرسازی

  مرمت بناهای تاریخی

 مدیریت جهانگردی

کارشناسی ناپیوسته

  مهندسی تکنولوژی عمران  عمران

  مهندسی تکنولوژی عمران  ساختمان

  علمی کاربردی معماری

کاردانی پیوسته

 ساختمان  کارهای عمومی ساختمان

شرایط پذیرش دانشجو

پذیرش دانشجو در این موسسه مانند سایر دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق آزمون سراسری صورت می‎پذیرد. پذیرفته‎شدگان از مرحله ثبت‎نام تا مرحله فراغت از تحصیل از کلیه جهات آموزشی، دانشجویی، انضباطی، پرداخت شهریه و... تابع مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‎باشند.

امکانات موسسه

این مؤسسه در فضائی بیش از 6000 متر مربع در روستای حاجی آباد شهرستان گرمسار تأسیس شده است و دارای امکانات تخصصی – آموزشی نظیر آزمایشگاه زبان ، کتابخانه ، سایت کامپیوتر ، آزمایشگاه ها و کارگاه های مختلف ، سلف سرویس ، فروشگاه ، سرویس برای رفت و آمد دانشجویان ، فضای ورزشی و تفریحی و خوابگاه های خصوصی می باشد. شورای سیاست گذاری مؤسسه امتیازاتی برای دانشجویان ممتاز و پذیرفته شده در المپیادها قائل شده و همچنین برای خانواده های معظم شهدا علاوه بر استفاده از تسهیلات بنیاد شهید ، تخفیف ویژه نیز اعمال می نماید.
فارغ التحصیلان این مؤسسه می توانند در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که دارای دوره تحصیلات تکمیلی می باشند. شرکت نمایند.
در حال حاضر تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این مؤسسه توانسته اند در کنکور سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های معتبر کشور نظیر دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران پذیرفته شوند
.